Ebből a cikkből megismerheted, hogy miként állíthatod be a Gmail fiókodban az Office 365-ös Microsoft Exchange Online-alapú e-mail fiókjaid használatát, hogy ne kelljen több, és eltérő webes felületen használnod a magán és a vállalati levelezéseidet.
Napjainkban egyre nagyobb teret hódítanak a vállalati informatika terén az Office 365 nyújtotta csomagok. Az Office 365 térhódítása, sikere tulajdonképpen kézenfekvő, hisz komplex csomagjai teljes körű megoldásokat kínálnak, így nincs igazán szükségünk egyéb kiegészítő (pl: levelező) programok integrálásra, bevonására ahhoz, hogy elérjük a számunkra szükséges információkat, leveleket, dokumentumokat, stb…
A kényelmetlenség ott kezdődik, mikor szeretnénk megtartani jól bevált magán levelezésünk felületét (esetünkben ez most a Gmail felülete) annak ellenére, hogy tudjuk, az Office 365 nyújtotta felület szintén megfelel(ne) minden igényüknek.
Az Office 365 részeként elérhető Exchange Online remekül együttműködik a legtöbb levelező klienssel (nem csak a Microsoft Outlook 2013-mal és a Win8.1 mail-al, hanem szinte az összes ma használt ilyen programmal). Ahogy remekül együttműködik a mobil platformokkal is (Android, iOS, WindowsPhone).
A legegyszerűbb konfigurációja, ha úgy állítod be (pl.: a telefonodon) a levelezést, hogy ''Exchange Server'' a kapcsolódási mód (ezt mindhárom platform – Android, iOS, WindowsPhone – támogatja a levelezési beállításoknál). Ha valamiért olyat használsz, ami ezt nem tudja, akkor próbáld a hagyományos konfigurációs (kvázi kézi) beállításokkal az alábbiak szerint:
POP3-beállítás
- Server name: outlook.office365.com
- Port: 995
- Encryption method: SSL
IMAP-beállítás
- Server name: outlook.office365.com
- Port: 993
- Encryption method: SSL
SMTP-beállítás
- Server name: smtp.office365.com
- Port: 587
- Encryption method: TLS
Ha szeretnéd továbbra is a Gmail felületén kezelni a leveleidet, akkor ott (a Gmail beállításai között) össze tudod kapcsolni a két fiókodat (kvázi fel tudod venni második e-mail fiókként a felületedbe), és egy új levél írásakor ki tudod választani, hogy melyik címedről szeretnéd elküldeni. Ennek az "összekapcsolásnak" lépései az alábbiak:
Első lépésként csatlakoztatnod kell az Office 365 levelezési fiókodat POP3-fiókként. Ezt a ''beállítások'' menüben a ''Fiókok és importálás'' fülön tudod megtenni a ''Levelek ellenőrzése más fiókokból (POP3 segítségével)'' címszó alatt.
A ''varázsló'' második lépésénél érdemes beállítani, hogy ''A bejövő üzenetek felcímkézése a következővel:'' egyedi érték legyen pl.: Office 365. Így készül egy ''Office 365'' nevű virtuális mappa a Gmail felületeden, és minden Office 365-ös címedre érkező levelet kigyűjt ide.
Miután a ''varázsló'' sikeresen felvette a POP3 fiókot, az utolsó lépésnél lehet választani, hogy ''alias''-ként szeretnéd e használni. Igen, szeretnéd, mert ez kell ahhoz, hogy ki tudd választani íráskor, hogy melyik címed nevében szeretnél írni.
Az ''Alias''-ként felvételnél ha nem fogadja el a második lépésnél az SMTP szervernek a ''smtp.office365.com''-ot, akkor írd át ''outlook.office365.com''-ra! Tudom, fentebb nem ezt írtam a beállítási paramétereknél, de csak bátran! Ugyan azonnal ez sem segít, de megfigyelhető, hogy más a hibaüzenet. Most az a helyzet van, amit más esetekben nem szabad érdemben figyelembe venni, miszerint bátran próbálkozni kell, és kb. a harmadik, ötödik próbálkozásra el fogja fogadni.
Szinte azonnal érkezik az Office 365-ös címedre egy aktiválós levél, amiből a kódot bemásolva a harmadik lépésnél szépen beállítódik minden. Innétől, ha befejezted a beállításokat, a Gmail felületén egy új levél írásánál máris választani tudsz a feladók közül. Voilá ;)